سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۸۸

مسابقات گیتار تیر ماه 88

امروز یه سری به این مسابقه زدم، البته یه مقدار دیر رسیدم و زیاد نتونستم از قسمت فلامنکو لذت ببرم و فقط آخراش بود و گیتار کلاسیک ( از ساعت 6:30 به بعد بخش آزاد گیتار کلاسیک بود ) و یه جمعیت کم، چون خیلیها خسته شده و رفته بودن. واقعاً 7 ساعت زمان زیادیه برای یه مسابقه، نمی دونم تیم داوری چی میکشن از اینکه سه روز پیاپی، هر روز هفت ساعت ( ساعت برنامه از 1 بعد از ظهر تا 8 شبه ) باید بشینن روی صندلی ها و گیتاریست ها رو داوری کنن. راجع به سالن هم کمبود فضا طبق روال همیشگی این جور مراسم وجود داشت و برای خیلی ها جایی برای نشستن نمونده بود و سرپا و سرگردان بودن، البته سالن با تمام کوچکی جای خوبی بود و از لحاظ صدا برداری و تهویه واقعاً بی نقص بود.
پی نوشت ها:
1- امروز یه بار دیگه بهم ثابت شد که گیتار کلاسیک رو اصلاً نمی تونم اون طور که باید و شاید دوست داشته باشم و به عبارت ساده تر غیر از قطعه های آستوریاس(۱)، الحمبرا(۲)، راپسودی مجار(۳)و پرواز زنبور عسل(۴) و چند تا قطعه ی معدود دیگه، با هیچ نواخته ی کلاسیکی که با گیتار باشه حال نمی کنم! در مقایسه باید بگم گیتار سبک فلامنکو رو خیلی خیلی بیشتر دوست دارم.
(۱) Dance (Flight ?) of the Bumble Bee - Rimsky Korsakov mp3
(۲) Asturias - Isaac Albeniz mp3
(۳) Recuerdos de la alhambra - Francisco Tarrega mp3
(۴) Hungarian Rhapsody No. 2 - Franz Liszt mp3
2- آهنگ های سبک فلامنکو خیلی متنوع و زیبان ولی بین اینا این یکی(۵) که از "پاکو د ِلوچیا" ست خیلی محشره و اتفاقاً امروز هم یکی از گیتاریست ها خیلی خوب اجراش کرد و با تشویق زیاد روبرو شد.
(۵) Almoraima - Paco De Lucia mp3
3- خواهشاً فلامنکو رو با فلامینگو اشتباه نگیرید، اینقدر هم سرش بحث نکنید، فلامنکو درسته! Flamenco Guitar
4- امروز تو گشت و گذار تو نت یه اجرای خیلی باحال از آهنگ "پرواز زنبور عسل" ( آهنگ فیلم هاچ زنبور عسل ) دیدم که به صورت همنوازی تار ( استاد کیوان ساکت ) و پیانو تنظیم شده، جالبه، لینک دانلودش هم اینجاست:
Dance (Flight ?) of the Bumble Bee - Tar & Piano, Keyvan Saket [+] mp3