پنجشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۸

ما اِتّفقَ فی التهران یونیورسیتی

تا 26 شهریور نیستم، به دلیل امتحانات به تاخیر افتاده و به غایت فشرده.
البته پست های "آخرین نوای سه شنبه" رو ست کردم اتومات خودش پست میشه.
پی نوشت ها:
1- امتحانات دانشگاه ما به دلیل حمله ی لباس شخصی ها درعصر 24 خرداد 88، به دانشکده فنی واقع در میدان انقلاب، به نشانه ی اعتراض توسط مدیریت دانشگاه تهران لغو شده و به شهریورماه منتقل شد.
2- عجب مخالفت خفن و ویرانگری! واقعاً با این حرکت پدر باعث و بانی های حمله به دانشگاه دراومد و همشون الان از فرط عذاب وجدان خواب و خوراک ندارن.
3- رئیس دانشگاه تهران فرهاد رهبره و از دست نشانده های دولت در دانشگاه تهران! و از کسانی بود که از حمله ی لباس شخصی ها به کوی دانشگاه تهران در خرداد 88 پیشاپیش خبر داشته و مخالفتی با این قضیه نکرده است. وهمچنین از وضعیت لباس، غذا و کتک خوردن مستمر دانشجویان دستگیر شده در طبقات زیرین وزارت کشور خبر داشت و حتی به آنجا سرک هم می کشید ولی هرگز جایی از این قضیه صحبتی نکرد و از حقوق ضایع شده ی هیچ دانشجویی هرگز دفاع نکرد. لذا بعید به نظر میرسه که در پس پرده این عقب افتادن امتحانات خیری برای دانشجویان در نظر گرفته شده باشد...
4- محض توضیح واضحات باید گفت دولت همواره به وضوح از دانشگاه تهران وحشت داشته است و به همین خاطر بود که به محض انتخاب احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری در سال 84، ریاست دانشگاه تهران با شتابی بی سابقه از دکتر رضا فرجی دانا به عمید زنجانی انتقال داده شد تا کنترل اوضاع علی رغم مخالفت سرسختانه دانشجویان نسبت به این رئیس دست نشانده دوباره به دست گرفته شود. و در ادامه در سال های بعدی ریاست جمهوری احمدی نژاد این پست به فرهاد رهبر داده شد که در دوره ی اول ریاست جمهوری احمدی نژاد وفاداری اش را در پست "ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی" به سیستم مدیریتی احمدی نژاد ثابت کرده بود.
5- و نکته ی آخر اینکه در سالهای قبل از احمدی نژاد برای انتخاب ریاست دانشگاه تهران انتخاباتی در دانشگاه برگزار می شد تا شایسته ترین افراد به این مقام دست یابند، ولی با به ریاست رسیدن احمدی نژاد سیستم از سبک انتخاباتی به سبکی که اکنون ملاحظه می کنید(عزل و نصب)(همان سبکی که در تمام حکومت های دیکتاتوری تاریخ بشر رواج داشته) ارتقا یافت. باشد که دانشجویان و اساتید وقت کمتری جهت انتخابات ریاست دانشگاه تهران تلف کرده و بیشتر به تحصیل علم بپردازند...آمین