شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۸

رمز گشایی یک لفظ عامیانه


آدم همیشه در شرایط سخت بیشتر خندش میگیره، مثلاً سر کلاس درس، سر جلسه ی امتحان (و به خصوص موقع تقلب کردن)، ملاقات های رسمی و ... و اصولاً هر جا که نباید خندید، خنده بیشتر پیش میاد و از قضا بیشترهم کیف میده. لذا به نتیجه میرسیم این حرف "رو آب بخندی" دعوتیه برای بیشتر حال کردن.
روی آب موندن کلی تمرین میخواد و جزو کارهای مشکله. خندیدن در این شرایط بسیار سخته ولی ظاهراً دستیافتنی و بسیار فرحبخشه.
پی نوشت:
ولی جدا از شوخی در کتب معتبر آمده:
1- رو(ی) آب بخندی!: عبارت تحقیر آمیز خطاب به کسی که بی جهت بخندد ( یعنی جنازه ات روی آب ِ حوض ِ غسالخانه بخندد ). ابوالحسن نجفی، فرهنگ فارسی عامیانه، چاپ گلشن، جلد دوم، صفحه 776.
2- راستی دیشب، یعنی جمعه 27 شهریور به مناسبت روز قدس دسترسی به سایت هایی از قبیل یاهو میل، جی میل، بلاگر و...ممکن نبود و بسته شده بودند، و از طرفی تجهیزات خاص باز کردن سایت های بسته شده از قبیل نرم افزارهای فری گیت، یو 95، سونیک پروکسی و ...هم هیچ یک کار نمی کردند و خودشان هم بسته شده بودند!
لذا در شرایط احتمالی مشابه و بسته شدن های گسترده می توانید نرم افزار قدرتمند و بسیار کم حجم تونل را دانلود و استفاده کنید.
برای شروع ابتدا باید نرم افزار جاوا را نصب کنید، سایت مایکر سیستم که جاوا رو ساخته ایران رو تحریم کرده و اجازه ی دانلود نمیده ولی به هر حال این نرم افزار رو می تونید از اینجا دانلود کرده و در سیستم نصب کنید، سپس فایل برنامه تونل را باز کرده و تنظیمات زیر را در Internet Explorer وارد کنید:
Internet explorer>Tools>Internet options>Connections>LAN Settings:
Address: 127.0.0.1
Port: 8080