دوشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۷

آکواریوم (2)


















این نگهداری ماهی هم واقعا سرگرمی خوبیه، اینقدر قضایای جالبی دارن که حسابی آدمو سرگرم میکنه، از تفاوت اخلاق تک تکشون گرفته تا دعواها، جفت گیری، قلدر بازی و مریض و بی حال شدنشون.
این تفاوت اخلاقشون که دیگه معرکست، مثالش اخلاق دو تا ماهیه هم نژاد و هم سن و هم جنسه که کلاً متفاوت از هم دیگست! یکی مغروره یکی مظلوم، یکی شیطون یکی آروم، یا گوشه گیر، یکی مطیع و پیرو از بقیه، و یا یکی اخلاقش اینه که علاقه داره سر دسته ی بقیه باشه!
یا مثلا طرز نگاهشون، وقتی از هم شاکین نگاه کردنشون واضحه واضحه که این دوتا ازهم عصبانین!
جفت گیریشون هم که آدمو یاد پروسه های معمول دختر بازی میندازه، مثلا وقتی که یه ماهی نر دنبال یه مادّست کاراشون باحاله و تیک زدن ها و خود شیرینی ها و قلدر بازی های نمایشی جلوی بقیه ی اکیپ ماهی ها ویا ناز کردنای معنی دار مادّه ها آدمو سرگرم می کنه! شخصاً یه بار 4 ساعت تمام داشتم نگاهشون می کردم بس که نکته دارن این جماعت.
حالا از همه ی این حرفا گذشته باید بگم که توی این چند سالی که آکواریوم داشتم هیچ ماهی به جذابی و ملوسی "دیسکس" ندیدم، واقعا دوست داشتنی و آرومه، نوشتن احوالاتشون هم از حوصله ی این پست خارجه ولی در کل به نظر من جذاب ترین ماهی برای نگهداری در آکواریوم آب شیرین همین دیسکسه... و البته باید بگم که نگهداری ازش هم فوق العاده مشکله و مثل یه راکتور باید همه چیز همیشه تحت کنترک باشه.
پ. ن 1: عکس ها هم از آکواریوم خودم گرفته شدن.
پ. ن 2: راستی هیچ می دوستید جدیداً به جای "آکواریوم" از لغت "آبزیدان" استفاده می کنند؟