سه‌شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۰

آخرین نوای سه شنبه 63



زیبا و تکنیکی از بابک ریاحی پور:
پ. ن:
- با اطمینان خوبی میشه گفت بابک ریاحی پور بهترین، تکنیکی ترین، با تجربه ترین و همینطور متواضع ترین بیسیست ایرانه.
- این قطعه از اولین آلبوم سولوی بابک به نام "آزمون و خطا" انتخاب شده. آلبومی پر از نوآوری، و زیبایی، با حضور عده ی زیادی از نوازندگان معروف.
- جزو معدود نوازنده های ایرانیه هم سبکشه که موسیقی رو به صورت حرفه ای دنبال می کنه و مثل خیلی های دیگه هدف جانبیش از موسیقی، دختربازی و از این طور مسائل نیست.
- تقریباً میشه گفت گروه یا خواننده ای نبوده که بابک باهاشون بیس نزده باشه. افرادی مثل گوگوش، کوروش یغمایی، فرمان فتحعلیان، عصار، گروه اوهام، گروه آویژه، شهرام شعرباف و بابک امینی. و عده ی خیلی خیلی زیادی از گروه های و افرادی که خیلی معروف نشدن.
- بابک متولد 1348، در 17 سالگی به آلمان رفت و از 20 سالگی بیس رو در هامبورگ شروع کرد. در 23 سالگی به ایران بازگشت و از همون موقع بیس میزنه تا همین الان(19 سال).
- به جز بابک، از دارا دارایی (گروه میرا، گروه دارکوب) و کسری سبکتکین (گروه اوهام) میشه به عنوان معروف ترین بیسیست های ایران نام برد.
- آهنگ توسط هومن جاوید خوانده شده، هومن تا به حال با آرش سبحانی(کیوسک)، شادمهر عقیلی، بابک امینی، گروه دارکوب و فرمان فتحعلیان همکاری داشته.
+ پیشنهاد می کنم این کلیپ رو ببینید. آرش سبحانی، بابک ریاحی پور و هومن جاوید آهنگ "ترانه" گروه کیوسک رو اجرا می کنند. قدیمیه و همه ی بزرگان جمعند! البته اون موقع غیر از بابک هیچ کدومشون معروف نبودن.
- راجع به بابک قبلاً هم نوشتم. {اینجا}